• Elżbieta

INSTRUKCJA NA ZDROWE ŚWIĘTA

Święta są po to, by spędzać je z rodziną, a przy tym skosztować wielu smacznych potraw, a nie liczyć kalorie. Pamiętajcie, że dwa dni nie zrobią różnicy, warto, więc po prostu żyć i korzystać. Jednocześnie nie przesadzać w drugą stronę – najadanie się na zapas, objadanie mimo pełnego żołądka może skończyć się źle nie tylko dla przewodu pokarmowego, ale także dla Waszej głowy, którą będą dręczyć wyrzuty sumienia. A tego przecież nie chcemy!

JAK SPĘDZIĆ ŚWIĘTA BEZ OBJADANIA SIĘ ?

  • Pamiętaj o regularnych posiłkach w ciągu dnia, należy zjeść od 4 do 5 posiłków. Jeśli masz zamiar zjeść ciasto – niech stanowi ono jeden z posiłków, a nie dodatkową przekąskę w ciągu dnia.

  • Boisz się ciągłego podjadania - przed każdym większym posiłkiem zjedz łyżeczkę otrębów pszennych (wymieszaj je z 50 g jogurtu naturalnego) - koniecznie wypij dodatkowo szklankę wody. Błonnik pokarmowy zawarty w otrębach spowoduje wypełnienie żołądka, dzięki czemu odczuwać będziesz mniejszą ochotę na jedzenie.

  • Nakładaj sobie małe porcje, używaj mniejszych talerzy. Pamiętaj, że Twój żołądek ma ograniczona pojemność. Jednorazowo zjadaj nie więcej niż 2 zaciśnięte pięści.

  • Napoje gazowane typu coca-cola, fanta, soki owocowe oraz alkohol to nic innego jak źródła pustych kalorii. Sięgnij po kompot, zieloną herbatę, a przede wszystkim wodę!

  • Jedz powoli, dokładnie przeżuwając pokarm. Pamiętaj, ludzki mózg otrzymuje informacje o pierwszym kęsie dopiero 15 minut po jego spożyciu. Odkładaj sztućce na stół po każdym kęsie, a każdy kęs powinien być przeżuty około 20 razy. J

  • Używaj produktów mlecznych o niższej zawartości tłuszczu - obcinaj kalorie, Twaróg tłusty zastąp chudym, a śmietanę 18% zamień na 12% lub na jogurt naturalny.

  • Jeżeli jesteś syty, a bliscy namawiają Cię na dokładkę, grzecznie odmów. Powiedz „to jest pyszne, ale dokładka nie jest dobra dla mojego zdrowia”.

  • Pamiętaj o piciu wody! Woda oczyszcza organizm i wspomaga trawienie, wypij co najmniej 6-8 szklanek wody, pij również ciepłą wodę z cytryną.

  • Po jedzeniu nie zasypiaj – w trakcie snu organizm przełącza wszystkie procesy w stan „oszczędny”, więc nie będziesz dobrze trawić!

  • Postaraj się w Święta spędzić trochę czasu na świeżym powietrzu, spacer po obiedzie jest bardzo dobrym pomysłem.

  • Wieczorem przed snem zaparz i wypij kubek mięty, która pobudzi trawienie. Nie sięgaj po herbatki przeczyszczające, ponieważ działają doraźnie, a nie likwidują zaburzeń organizmu związanych ze sposobem odżywiania się podczas świąt.



20 wyświetlenia

 Dane kontaktowe

  • Akademia Zdrowie-Jesz Sp. z o.o.​     

  • ul. Broniewskiego 81 lok. 310c

  • 58-309 Wałbrzych

  • NIP: 8863005817

  • tel. 570 252 570